Isuzu D-Max: picku-up, który sprawdza się w rolnictwie
Isuzu to japońska marka z ponad stuletnią tradycją znana z produkcji silników diesla, samochodów dostawczych czy ciężarówek. Coraz więcej rolników kupuje do swoich gospodarstw pick-upu Isuzu, czyli model D-Max. Rolnicy doceniają w nim moc, wytrzymałość i zdolności terenowe oraz oszczędności na paliwie.
– Dzięki mocnym silnikom diesla, zdolnościom terenowym, dużym możliwościom ładunkowym, a także adaptacyjnym, D-Max sprawdza się w różnych warunkach, niezależnie od tego, czy transportuje sprzęt, czy przewozi plony. Pick-up Isuzu doskonale sprawdzał się podczas Święta Kukurydzy – podkreśla Radosław Przybyt, Country Manager w Isuzu Automotive Polska.
Mocny i oszczędny samochód dla rolnika
Isuzu D-Max jest napędzany przez trwałe, oszczędne silniki diesla o pojemności 1,9 litra. 163 Km to odpowiednia moc potrzebna do sprawnego pokonywania nierównych, trudnych obszarów, takich jak pola uprawne, pastwiska czy drogi gruntowe. Nawet przy w pełni obciążonej przestrzeni ładunkowej.
Jednocześnie silnik zapewnia odpowiednią dynamikę, a jednocześnie jest ekonomiczny. Średnie spalanie w trasie to ok. 6 litrów ON/100 km, a w warunkach miejskich ok. 9-9,5 l/100 km. Oczywiście spalanie paliwa podczas pracy na polu czy łące, zależy od wielu czynników, ale i w tym wypadku rolnik może być pozytywnie zaskoczony.
Zaskakująco dobra ładowność i legendarne zdolności terenowe
Wysoka ładowność to jeden z kluczowych atutów tego samochodu. D-Max oferuje dużą, solidną pojemność paki, bo niemal 1,1 tony, umożliwiającą przewożenie narzędzi rolniczych, nawozów, materiałów budowlanych, a nawet drobnych maszyn rolniczych. Co więcej, pick-up może ciągnąć przyczepę ważącą nawet do 3,5 tony.
Zdolność pokonywania trudnych terenów jest kluczowa dla pojazdów wykorzystywanych w rolnictwie. Wysoki prześwit i solidna konstrukcja sprawiają, że samochód z łatwością pokonuje przeszkody, np. kamienie, doły czy inne nierówności.
Isuzu D-Max wyposażony jest w napęd na cztery koła (4 x 4), a także blokadę tylnego mostu, co pozwala na sprawne poruszanie się po błotnistych polach, śnieżnych drogach czy stromych wzniesieniach. Poza tym głębokość brodzenia samochodu to aż 800mm, a kąt natarcia wynosi 30.5°, co oznacza, że pojazd może bezpiecznie podjechać pod stromą przeszkodę bez ryzyka uszkodzenia elementów podwozia.
Na pole i do kościoła, czyli siła pick-upa, wnętrze SUV-a
Isuzu D-Max, chociaż stworzony do trudnych warunków, wyróżnia się swoim przestronnym i komfortowym wnętrzem. Ergonomia foteli, liczba schowków, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, system multimedialny z ekranem dotykowym czy klimatyzacja, dostępna już w wersji podstawowej samochodu, sprawiają, że kierowcy mogą się cieszyć wygodą podczas długich godzin pracy, jak i wielogodzinnych podróży.
Nowoczesny wygląd sprawia, że taki samochodem można również pojechać do miasta w sprawach urzędowych, jak również na niedzielne nabożeństwo.
Bezpieczeństwo i technologia wspomagająca pracę
Pick-up Isuzu oferują wiele technologii wspomagających pracę kierowcy. Samochód już w wersji podstawowej jest wyposażony w ponad 20 systemów bezpieczeństwa. Wśród nich znajdują się:
- asystent ruszania pod górę (Hill Start Assist), który zapobiega cofnięciu się samochodu,
- kontrola zjazdu (Hill Descent Control) – automatycznie regulująca prędkość na stromych zjazdach,
- kontrola kołysania przyczepy (Trailer Sway Control), która pomaga w stabilizacji pojazdu i przyczepy w sytuacjach, gdy zaczynają się one kołysać na boki.
Duże znaczenie w rolnictwie może mieć system monitorowania martwego pola (BSM), który chociaż nie jest unikatowy sam w sobie, w D-Maxie został zoptymalizowany do pracy w trudnych warunkach terenowych i użytkowych, co pozwala na bezpieczniejsze manewrowanie w miejscach o ograniczonej widoczności, np. na polu uprawnym czy w obrębie gospodarstwa.
Warto podkreślić, że samochód jest również wyposażony w poduszkę centralną (w wersjach z podwójną oraz przedłużoną kabiną), która jest umieszczona w przedniej części, między siedzeniami kierowcy i pasażera. Jest to nowoczesny element, który ma na celu ochronę pasażerów przed urazami wynikającymi z uderzenia w siebie nawzajem podczas kolizji.
Ile kosztuje pick-up dla rolnika?
A jaka jest cena Isuzu D-max? Podstawową roboczą odmianę LS z 2023 roku można kupić już od 120 450 tys. zł netto. Pick-up jest objęty 5-letnią gwarancją producenta i 12-letnią gwarancją na przerdzewienia, czym wyróżnia się spośród konkurentów. Wraz z samochodem zakupić można pakiety serwisowe, które obecnie można otrzymać już za 1 zł netto.
Więcej informacji na temat ISUZU D-Max dostępnych jest na stronie: https://www.isuzu.com.pl/#d-max-home
Materiał promocyjny Isuzu