Seria ciągników MF 9S – nowa generacja mocy i wydajności od Massey Ferguson
Ciągniki charakteryzują się unikalną konstrukcją Protect-U opracowaną przez Massey Ferguson. Wszystkie modele są wyposażone w zmodernizowany silnik i zaktualizowaną przekładnię Dyna-VT. Jednostka napędowa to 6-cylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 8,4 litra. System zarządzania mocą silnika (EPM) zwiększa moment obrotowy do 1750 Nm i generuje do 30 KM dodatkowej mocy przy prędkościach biegowych powyżej 15 km/h dla WOM i zastosowań hydraulicznych we wszystkich modelach (z wyjątkiem najmocniejszego MF 9S.425).
Silnik spełnia wymogi normy emisji spalin Stage V dzięki uproszczonej wersji znanego systemu All-In-One, który nie wykorzystuje zaworu EGR. Zamiast tego zastosowano nowy, prosty system turbodoładowania z pojedynczą, zaawansowaną turbosprężarką. Wszystkie te ulepszenia według producenta mają przyczyniać się do zwiększenia niezawodności i zmniejszają koszty konserwacji. Seria ciągników została wyposażona w większy o 10%, 660-litrowy zbiornik paliwa oraz 68-litrowy zbiornik AdBlue, co ma zapewnić długie okresy pracy bez konieczności tankowania. Silnik jest również przystosowany do zasilania paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil, czyli hydrorafinowany olej roślinny). Jest to syntetyczny, odnawialny olej napędowy, który ma podobne właściwości chemiczne jak zwykły diesel.
Za sterowanie funkcjami ciągników odpowiada standardowy terminal z ekranem dotykowym Datatronic 5 oraz opcja rozszerzonego ekranu Fieldstar 5. Nowa, czytelna cyfrowa deska rozdzielcza MF vDisplay, zamontowana na słupku kabiny, wyświetla wszystkie informacje o ciągniku i umożliwia łatwą personalizację i zmianę ustawień za pomocą pokrętła na kierownicy.
Bezstopniowa przekładnia Dyna-VT i nowe możliwości pracy
Wszystkie ciągniki MF 9S są standardowo wyposażone w znaną przekładnię bezstopniową Dyna-VT firmy Massey Ferguson, z nowym systemem zarządzania mocą w celu zapewnienia dodatkowego momentu obrotowego i mocy. Przekładnia ta posiada oddzielony od układu hydraulicznego zbiornik oleju, co eliminuje ryzyko zanieczyszczenia i wydłuża okres eksploatacji, a także jest szczególnie pomocne w przypadku obsługi flot ciągników przez operatora.