Niemiecki minister nie chce promocji mleka
Cem Özdemir, federalny minister rolnictwa z Niemiec, zaproponował, by w celu walki z otyłością wśród dzieci w kraju zakazać reklamowania we wszystkich mediach, które mogą oglądać, nie tylko wysokokalorycznych słodyczy i słonych przekąsek, ale również produktów mlecznych.
Bayern MeG: „To cios w producentów mleka”
Zdaniem zarządu firmy Bayern MeG, wprowadzenie proponowanego przez Özdemira zakazu promocji produktów mlecznych nie będzie pozytywne w skutkach. Jak podkreślają władze firmy w komunikacie prasowym, zaakceptowanie decyzji ministra w obliczu kryzysu na rynku mleka, z którym zmagają się rolnicy, byłoby „czynem wyjątkowo niezrozumiałym” oraz skierowanym przeciwko nim.
Czy nabiał jest niezdrowy?
O wielu właściwościach zdrowotnych nabiału świadczą przeprowadzane przez naukowców badania, których wynikom trudno jest się sprzeciwić, dlatego pomysł niemieckiego ministra spotkał się z dezaprobatą. Zdaniem zarządu i rady nadzorczej Bayernu MeG politycy powinni powstrzymać się od zatwierdzenia tej propozycji oraz skupić się na tym, by w szkołach nauczano dzieci o tym, w jaki sposób odżywiać się zdrowo.
Bayern MeG domaga się reklamy mleka
Bayern MeG wezwał również menedżerów z branży rolnej i mleczarskiej do podjęcia działań mających na celu zwiększenie intensywności reklamy produktów mlecznych. Zarząd firmy zdaje sobie sprawę z tego, że reklama, która mogłaby wyjaśnić społeczeństwu, w jaki sposób świadomie wprowadzać nabiał do diety, może być kosztowna, jednak podkreśla, że jest niezbędna, by plan odżywiania rodziny był właściwy.
Oprac. Justyna Czupryniak