Nie tylko w gospodarstwie. Przyczepa hakowa Krampe pracuje na lotnisku

Najnowsze wsparcie floty: przyczepa hakowa Krampe THL 21 L

Na rozległych terenach, w środku natury, w pobliżu 4 km pasów startowych, grupa ludzi już od samego rana czeka w gotowości ze swoimi ciągnikami. Co jest ich celem? Transport zielonych odpadów i utrzymanie lotniska w dobrym stanie. Wbrew pozorom, nie jest to łatwe zadanie. Dlatego też, aby ich wesprzeć, ostatnio pojawiła się tu nowa przyczepa hakowa. Do tego przygotowanych jest już sześć kontenerów, każdy o pojemności 32 m³, oraz dwa kontenery połówkowe na piasek i gruz. Kiedy tylko nastanie odpowiedni moment, zespół może zabrać się do pracy.

Dzięki przyczepie hakowej pracujemy znacznie wydajniej niż wcześniej – kiedy ciągle musieliśmy podjeżdżać ładowarką teleskopową do ciężarówki — wyjaśnia Ulrich Lehr, kierownik warsztatu dużych pojazdów oraz pojazdów specjalnych. – W przeciwieństwie do innych lotnisk, nie mamy tutaj momentów, kiedy loty się nie odbywają – samoloty startują i lądują tutaj 24 godziny na dobę. Nie możemy więc pracować nieprzerwanie na drogach kołowania i pasach startowych. Jeśli więc chcemy wykosić i załadować materiał na przyczepę, musimy albo poczekać na krótkie okno czasowe, gdy akurat żaden samolot nie startuje i nie ląduje, albo na zamknięcie pasów startowych lub dróg kołowania na koszenie i załadunek. Ale ten przedział czasowy jest bardzo krótki. Wstępny załadunek kontenerów pozwala nam więc działać bardziej elastycznie i szybciej, zwłaszcza podczas prac na dużych obszarach – mówi.

Bezpieczeństwo – priorytet na lotnisku

Port lotniczy Kolonia/Bonn dysponuje imponującą flotą maszyn. Oprócz szerokiego wachlarza narzędzi i pojazdów leśnych, stale w użyciu są również cztery traktory, dwie duże kosiarki, dwie prasy i dwa duże mulczery.

Naszym największym priorytetem jest ciągłe utrzymywanie wysokich standardów bezpieczeństwa – dodaje Lehr. – Dzięki europejskiej homologacji, nowa przyczepa spełnia wszystkie niezbędne wymagania i jednocześnie zapewnia nam komfort, którego potrzebujemy w naszej pracy – podkreśla.

Teren wokół lotniska nie zawsze jest płaski. Jednak dzięki pneumatycznemu zawieszeniu i osi skrętnej BPW, przyczepa KRAMPE THL 21 L zachowuje stabilność również na tak trudnym terenie. System oświetlenia LED i lampy obrysowe sprawiają, że przyczepa jest zawsze dobrze widoczna, nawet po zmroku.

Indywidualne wyposażenie

Przyczepę hakową obsługuje trzech kierowców, którzy przeszli w tym zakresie specjalne przeszkolenie. Jak wyjaśnia Manfred Weesbach, członek zespołu THL: – Wybierając przyczepę hakową, ważne było dla nas znalezienie takiego pojazdu, który spełni konkretne, jasno określone wymagania. Na naszą prośbę, dodatkowo na przyczepie został zainstalowany wzmocniony główny cylinder roboczy wspomagany pomocniczym siłownikiem przechyłu. Ta kombinacja znacznie zwiększa wydajność wywrotu w przypadku podniesionego kontenera i odciąża podwozie oraz ramę w kluczowej fazie procesu wywrotu. Dzięki maksymalnej ładowności około 20 ton i pojemności wynoszącej około 22 ton, jesteśmy w stanie transportować duże ilości materiału łatwo i sprawnie – zauważa.

Doskonale utrzymane tereny zielone

Podczas gdy samoloty szybują nad głowami, zespół skupia się na swojej pracy. Nie tylko przenośniki rolkowe przyczyniają się do sprawnego i prawidłowego funkcjonowania lotniska, utrzymanie terenów zielonych w dobrym stanie również ma tu duże znaczenie. Przyczepa hakowa Krampe musi radzić sobie z tonami zielonych odpadów i drewna, które są następnie transportowane w kontenerach. Każdy ruch dobrze wyszkolonego zespołu jest dobrze przemyślany.

Wszechstronny w użyciu

Przyczepa hakowa Krampe THL 21 L przeszła już swój „test bojowy” na lotnisku Kolonia/Bonn. Dzięki jej wyjątkowej wydajności i wszechstronności ​​nasze tereny zielone wokół lotniska są zawsze dobrze utrzymane. Będziemy nadal intensywnie korzystać z niej w przyszłości – podkreśla Ulrich Lehr.

Źródło: Krampe

Więcej na ten temat

CZYM SĄ DOTACJE UNIJNE?

W ramach PROW 2014-2020 będzie realizowanych łącznie 15 działań pomocowych a środki pieniężne będą głównie skierowane do sektora rolnego. Sektor ten jest bardzo istotny z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich i wymaga większego i odpowiednio ukształtowanego wsparcia.

Głównym celem pomocy finansowej w ramach przewidzianych instrumentów będzie rozwój gospodarstw rolnych (Modernizacja gospodarstw rolnych, Restrukturyzacja małych gospodarstw rolnych, Premie dla młodych rolników, Płatności dla rolników przekazujących małe gospodarstwa rolne). Premie dla młodych rolników, które zostały przewidziane w nowym PROW mają głownie na celu ułatwienie młodym osobom rozpoczęcie samodzielnego prowadzenia działalności rolniczej w przejmowanych przez nich gospodarstwach rolnych. Najważniejszymi założeniami dla młodych rolników chcących skorzystać z dodatkowej pomocy są: nie ukończenie 40 roku życia, posiadanie odpowiednich kwalifikacji zawodowych, lub zobowiązanie się do ich zdobycia w przeciągu 3 lat od otrzymania decyzji o pomocy, bycie posiadaczem minimum 1ha użytków rolnych przed dniem złożenia wniosku o przyznanie pomocy dla młodego rolnika.

Wszystkie szczegóły dotyczące warunków jakie musi spełnić rolnik by ubiegać się o wsparcie w ramach PROW na lata 2014 – 2020 mogą odnaleźć państwo na stronach AMIRR oraz Ministerstwa Rolnictwa.

CO DAJĄ DOTACJE ?

Obecny PROW jest podobny do znanego już z lat 2007- 2013, jednak została zmieniona jego konstrukcja. W aktualnej formie występuje mniej tzw. działań i pojawiła się możliwość jednoczesnego skorzystania z różnych „poddziałań”. Łącznie zostało stworzone 25 form wsparcia, w tym kontynuacja pomocy z lat poprzednich.  Warto zwrócić uwagę na zmodyfikowane wsparcie z bardzo popularnego działania „Modernizacja gospodarstw rolnych”. Obecnie wartość pomocy będzie uwarunkowana od rodzaju przewidzianych inwestycji. Na największe wsparcie mogą liczyć rolnicy stawiający na rozwój produkcji prosiąt (maksymalnie aż do 900 tys. zł). Na pozostałe inwestycje związane z produkcją zwierzęcą wsparcie wyniesie do 500 tys. zł. Wszystkie pozostałe przedsięwzięcia a także zakupy w gospodarstwie będą mogły otrzymać dofinansowanie w wysokości do 200 tys. zł.

Niezmiennie na mocne wsparcie będą mogli liczyć młodzi rolnicy, którzy oprócz większych dopłat bezpośrednich, mogą spodziewać się „premii” na start wynoszącej 100 tys. zł. Różnica w porównaniu do poprzednich programów polega na tym, że obecnie wypłata nastąpi  w dwóch etapach: pierwszy – 80 proc. Drugi po zrealizowaniu inwestycji i udokumentowaniu wydatków – 20 proc.

Całkowicie nowym rozwiązaniem ujętym w PROW 2014-2020 będzie premia udzielana na restrukturyzację małych gospodarstw. Gospodarstwa takie będą mogły ubiegać się o 60 tys. zł na inwestycje w poprawę swojej dochodowości. W momencie kiedy rentowność zostanie zwiększona będą mogły korzystać z innych form wsparcia z PROW. Natomiast jeżeli właściciel małego gospodarstwa zdecyduje się na jego sprzedanie, wówczas będzie mu przysługiwać rekompensata w wysokości 120 proc. dopłat, które otrzymywałby do 2020 r.

KTO MOŻE UZYSKAĆ DOPŁATĘ ?

Dla wszystkich.

O dotację unijną może się starać każdy rolnik. Wnioski w ramach tego programu można składać od pierwszej połowy 2016 roku. Większość programów nie jest uzależniona od wykształcenia i wieku osoby wnioskującej, nie mniej jednak szczególnie premiowane są pewne określone działania rolnicze mające na celu ogólnokrajową zmianę koniunktury w danym sektorze gospodarki rolnej.

Pieniądze dla hodowców.

W nowych programach dotacji unijnych szczególną uwagę skupiono na producentach prosiąt, mleka oraz bydła. To właśnie oni mogą teraz liczyć na większe dotacje, niż pozostałe gałęzie rolnictwa.

Promocja młodzieży.

W programie PROW 2014-2020 kontynuowane jest dofinansowanie młodych rolników z tytułu „Premia dla młodego rolnika”. Ta dotacja przeznaczona jest dla młodych osób, które w momencie składania wniosku lub poprzedzających ten dzień 12 miesiącach przejęły gospodarstwo i rozpoczęły działalność rolniczą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *