Aplikacja IRZplus – koniec z papierową dokumentacją dla rolników
Wszyscy posiadacze zwierząt gospodarskich, niezależnie od ich liczby, gatunku i przeznaczenia, mają obowiązek zgłaszania do ARiMR zdarzeń dotyczących posiadanych zwierząt. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przypomina rolnikom, że możliwość dokonywania zgłoszeń w formie papierowej kończy się wraz z 31.12.2025 r.
Zgłaszanie zdarzeń dotyczących posiadanych zwierząt wyłącznie w formie elektronicznej to kolejny krok w stronę zmniejszenia papierologii przy prowadzeniu działalności rolniczej oraz łatwiejsze eliminowanie i weryfikowanie ewentualnych błędów.
Przejście na elektroniczne zgłoszenia w aplikacji IRZplus ochronią rolników przed niepotrzebnymi kosztami
Jak zaznacza Agencja, przejście na elektroniczne dokonywanie zgłoszeń dotyczących swoich stad, wiąże się z następującymi korzyściami dla rolników:
- brak kosztów związanych z dojazdem do biura powiatowego ARiMR w celu dokonania zgłoszenia do komputerowej bazy danych;
- brak kosztów związanych z opłatami pocztowymi, w przypadku dokonywania zgłoszenia w formie papierowej za pośrednictwem poczty;
- usprawnienie i zmniejszenie kosztów związanych z wyjaśnieniami prowadzonymi przez biura powiatowe ARiMR, w przypadku niespójności danych w komputerowej bazie danych – możliwość elektronicznej wymiany informacji z posiadaczem zwierząt.
Oprac. Kamila Dłużewicz